یافته های برنامه ی Low Carb در کنفرانس همکاری های بهداشت عمومی ارائه  شد

 در کنفرانس سازمان همکاری های بهداشت عمومی  (PHC)، پزشکان درباره مزایای رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اطلاعات مفیدی را دریافت خواهند کرد.

چهارمین کنفرانس سالانه ی PHC متخصصان معروف مراقبتهای بهداشتی در سطح جهانی را برای یک رویداد دو روزه گردهم می آورد تا راهکارهایی برای اتخاذ تصمیمات مفید برای بهبود سلامت عمومی بیابند. PHC یک سازمان خیریه ی ثبت شده است که مزایای استفاده از رژیم کم کربوهیدرات که یک رژیم غذایی واقعی برای افراد مبتلا به دیابت است و همچنین تاثیر گسترده ای بر سلامت ملل دارد را به رسمیت می شناسد.

این کنفرانس در روز شنبه و یکشنبه، یازدهم و دوازدهم ماه مه 2019 در کالج سلطنتی پزشکان عمومی لندن برگزار شد.

شارلوت سامرز، مدیر ارشد عملیات دیابت در رسانه ی دیجیتال دیابت، سخنرانی خود را با عنوان "برنامه کم کربوهیدرات: آموزش ساختارمند و پلت فرم تغییر رفتار برای دیابت نوع 2 و پیش دیابت" ، در این کنفرانس ارائه کرد. سخنران بعدی در این زمینه SummersCharlie، از انجمن دیابت بریتانیا بود.

نتایج یک ساله ی برنامه Low Carb نشان می دهد که افراد شرکت کننده در این برنامه توانسته اند به طور متوسط میزان HbA1c خود را 1.2 درصد (معادل 13 میلی مول بر مول) و وزن بدنشان را ​​7 درصد کاهش دهند و حتی یک چهارم از این افراد توانسته اند به بهبودی(remission) از دیابت نوع 2 دست یابند.

خانم سامرز گفت: برنامه ی کم کربوهیدرات به بیماران کمک کرده است تا دیابت نوع 2 خود را برای بیش از دو سال به حالت بهبودی برسانند. ما بارها و بارها ثابت کرده ایم که دیابت نوع 2 الزاما یک بیماری مزمن یا پیشرونده نیست.

سخنرانان دیگر در این رویداد عبارت بودند از دکتر Aseem Malhotra، پروفسور Robert Lustig، دکتر زو Zoe Harcombe  و Tom Watson. علاوه بر این، دکتر Ian Lake، پزشکی که خود به دیابت نوع 1 مبتلا می باشد، درباره برنامه ای برای دیابت نوع 1 و اثربخشی رژیم های کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 صحبت کرد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/may/low-carb-program-findings-to-be-presented-at-public-health-collaboration-conference-92697566.html